Budoucí webináře:
Lektorka: Tereza Kábelová
Využití vybraných metod RWCT
Na webináři se podíváme na vybrané metody RWCT, které je možné využít u starších žáků ve výuce jazyků.
Některé aktivity si budete moci také vyzkoušet a ukážu vám vlastní konkrétní nápady týkající se využití těchto metod.
Součástí webináře je záznam, podpůrné materiály + osvědčení o absolvování.
Proběhlé webináře – záznamy + materiály ke stažení:
Lektorka: Lucie Darsa
Slovní hodnocení (nejen) na vysvědčení
Píšete slovní hodnocení poprvé?
Rádi byste zjistili, zda ho máte správně?
Nejste si jisti, zda používáte požadované formulace?
Podívejte se na webinář, kde zjistíte:
– 5 klíčových kroků ke psaní slovního hodnocení,
– co na slovní hodnocení patří a co ne,
– jaké formulace (ne)používat (příklady slov a vět),
– nejčastější chyby při psaní – jak jim předejít?,
– jak dlouhé má slovní hodnocení být,
– jak ho udělat, aby se dalo převést na známky,
– ukázky reálných textů hodnocení,
– a další věci, které vám usnadní psaní!
Součástí záznamu webináře jsou podpůrná PDF s přehledem formulací a rad, jak psát slovní hodnocení + osvědčení o absolvování.
Lektorka: Veronika Machurková
Propojování hemisfér ve školní praxi
Píšete slovní hodnocení poprvé?
Rádi byste zjistili, zda ho máte správně?
Nejste si jisti, zda používáte požadované formulace?
Podívejte se na webinář, kde zjistíte:
– 5 klíčových kroků ke psaní slovního hodnocení,
– co na slovní hodnocení patří a co ne,
– jaké formulace (ne)používat (příklady slov a vět),
– nejčastější chyby při psaní – jak jim předejít?,
– jak dlouhé má slovní hodnocení být,
– jak ho udělat, aby se dalo převést na známky,
– ukázky reálných textů hodnocení,
– a další věci, které vám usnadní psaní!
Součástí záznamu webináře jsou podpůrná PDF s přehledem formulací a rad, jak psát slovní hodnocení + osvědčení o absolvování.
Lektorka: Radka Schillerová
Jak na vztek a agresi ve třídě
K životu patří celá škála emocí, od radosti po vztek.
Vztek ve třídě však narušuje vyučování, ničí vztahy a vytváří nepříjemnou atmosféru. Často nevíme, jak s ním naložit, a proto se ho chceme u dětí co nejrychleji zbavit.
A co agrese? Vztek a agrese se démonizují, protože nevíme, jaký postoj k nim zaujmout.
Na webináři se dozvíte, zda mají vztek a agrese něco společného, k čemu slouží, jak se projevují a zda je agrese vrozená nebo naučená. Zjistíte, jak přistupovat k dětem prožívajícím vztek či agresi a jak s nimi jednat. Získáte také nástroje pro budování vztahu s náročným žákem.
Součástí záznamu je i osvědčení.
Lektorka: Veronika Machurková
Neurovývojové principy ve školství
Vývoj dítěte má svá pravidla a zákonitosti. Pokud vývoj neprobíhá optimálně, bude to mít na dítě významný vliv do budoucna.
Některé odlišnosti jsou jasně nápadné a s dítětem se odborně pracuje již před zahájením školní docházky. Jindy jsou tyto odlišnosti skryté a mohou se dokonce snadno zaměnit za poruchy učení nebo chování – přístup k práci s takovými dětmi je ale jiný.
Čeho si můžeme jako pedagogové všímat?
Jaký postup doporučit rodičům a nastavit ve škole?
Co způsobují přetrvávající primární reflexy a jaký mohou mít vliv na řeč, školní úspěchy, kvalitu života?
Součástí webináře jsou i podpůrné materiály + osvědčení.
Lektorka: Lucie Samková
5 klíčových kroků ke psaní slovního vysvědčení
Píšete vysvědčení nebo dopis poprvé? Rádi byste zjistili, zda ho máte správně? Nejste si jisti, zda používáte ty požadované formulace?
Přijďte na webinář, kde zjistíte:
– 5 klíčových kroků ke psaní slovního vysvědčení,
– co na slovní vysvědčení/do dopisu patří a co ne,
– jaké formulace (ne)používat (příklady slov a vět),
– nejčastější chyby při psaní – jak jim předejít?,
– jak dlouhé má slovní vysvědčení být,
– jak ho udělat, aby se dalo převést na známky,
– ukázky reálných textů na vysvědčení,
– a další věci, které vám usnadní psaní!
Součástí webináře je záznam na 30 dní, podpůrné PDF s přehledem formulací a rad, jak psát slovní vysvědčení/dopis + podpora lektorky do konce ledna.
Lektor: David Nekola
Online aplikace ve výuce a rozvoj digitálních kompetencí
Pokud patříte mezi pedagogy, kteří chtějí zpestřit svou výuku pomocí různých online her a kvízů, je tento webinář určen přesně pro vás.
Tento webinář je určen začátečníkům a mírně pokročilým.
Seznámíte se s online aplikacemi, které oživí náplň vašich hodin a žákům mohou pomoci se snazším pochopením dané látky a především s jejím procvičením.
Naučíte se práci s následujícími aplikacemi: Wordwall, Quizlet, Quzizz a Kahoot. Seznámíte se také s obsahem digitálních kompetencí, a také s tím, jak je za pomocí online aplikací rozvíjet a které činnosti naopak k jejich (dalšímu) rozvoji nevedou.
Webinář se nezaměřuje na pouhé „hraní si“ v hodině, ale především na tvorbu aktivit v online aplikacích. Tvoření kvízů žáky posouvá proces učení na vyšší úroveň a spolu s tím i rozvíjí digitálních kompetence, bez kterých se žáci v současné době již neobejdou.
Seznámíte se s těmito aplikacemi a možnostmi, jak s nimi pracovat a jak v nich tvořit různé aktivity. Vyzkoušíte si používání aplikací i prakticky. Zohledněny budou také užitečné a v praxi osvědčené tipy a aktivity do výuky.
Součástí webináře jsou podpůrné materiály a video návody + osvědčení.
Lektorka: Lucie Darsa
Wellbeing ve škole
Pojďte na webinář o wellbeingu ve škole a zjistěte:
- – Co je wellbeing a proč je skloňovaný v souvislosti s novým RVP?
- – Jaké věci (aktivity a metody) do wellbeingu patří.
- – Jak na wellbeing v praxi.
- – Wellbeing dětí a pedagogů.
- – Jak propojit wellbeing ve škole s dnešní uspěchanou a náročnou dobou… a nezbláznit se z toho!
Součástí záznamu jsou PDF s tipy a aktivitami do praxe + osvědčení.
Lektorka: Radka Schillerová
Jak předcházet vyhoření
Jako pedagogové jste neustálé v interakci s druhými lidmi…
Mezilidská komunikace je vaším denním chlebem. Jste obklopeni emocemi, konflikty, hádkami, nepochopením, což s sebou nese riziko stresové zátěže.
Jak se v té vší zátěži efektivně starat o svojí vnitřní rovnováhu a nenechat se dlouhodobým stresem pohltit a dovést až k vyhoření?
Na webináři se seznámíte s jedinečnou metodu pro uvolnění nadbytečného stresu – EmotionAid. Jedná se o protokol pěti kroků, který dokáže vrátit do rovnováhy váš nervový systém a zajistit jeho optimální fungování kdykoliv a kdekoliv. Vychází z léčebné metody Somatic Experiencing Petra Lewina, která je určena k léčbě stresu a traumatu pomocí těla. Stejně jako existuje první pomoc pro tělo, je potřeba i emoční pomoc.
I vy pedagogové se v průběhu roku můžete ocitnout pod velkým stresem a EmotionAid vám pomůže tyto náročné situace zvládnout.
Součástí záznamu je i osvědčení.
Lektorka: Zuzana Smithová
Typy osobností žáků a jak s nimi komunikovat
Jako učitelé můžeme čelit výzvám při komunikaci s různými osobnostními typy žáků.
Ne vždy si ihned rozumíme a někdy to může být opravdu oříšek se domluvit.
Podívejte se na webinář, kde zjistíte:
– základní rozdělení typů žáků podle řecké typologie osobnosti – cholerik, melancholik, flegmatik, sangvinik
– co to pro vás a děti znamená
– charakteristické rypy a emocionální potřeby
– způsob komunikace s jednotlivými typy
Podíváme se na nejčastější rozdíly vnímání různých situací dle typu žáka a učitele. Lektorka zmiňuje na webináře několik tipů, které vám pomohou se žáky lépe vycházet a pochopit je a jejich potřeby.
Porozumění různým typům osobností žáků může velkou měrou přispět k větší pohodě ve třídě a upevnit vztah žáka a učitele.
Součástí webináře je PDF + osvědčení.
Lektorka: Zuzana Smithová
Proč dohody nefungují
Během výuky nastanou okamžiky, kdy vaše úsilí o dohodu s žákem není tak úspěšné, jak byste si představovali.
Na tomto webináři lektorka uvede:
– různé situace, kdy dohody s největší pravděpodobností nebudou fungovat,
– co můžeme udělat se situací, kdy nám dohoda nefunguje,
– z webináře si odnesete tipy na možné přístupy k neočekávaným situacím.
Součástí webináře je PDF + osvědčení.
Lektorka: Pavlína Jirkovská
Rozvoj zrakového vnímání v souvislosti s psaním a čtením
Nezralost zrakového vnímání ovlivňuje úspěšnost dítěte ve škole.
Na webináři lektorka ukáže:
– jak můžeme nenásilnou formou a hrou zrakové vnímání zdokonalit a umožnit tak dětem úspěšný start do školy.
Součástí webináře je PDF + osvědčení.
Lektor: Zuzana Smithová
Emoční vlna učitele
Emoce jsou přirozené a máme je každý.
Jako učitelé se denně setkáváte s různými situacemi, které ovlivňují vás a vaše emoce.
Na webináři lektorka představuje:
– různé fáze emoční vlny,
– to, co můžeme udělat, když nás emoce „přepadnou“ nepřipravené,
– z webináře si odnesete rady, jak identifikovat a zavést „výhybky“ tak, aby příště nedošlo k emocionálnímu únosu.
Součástí webináře je PDF + osvědčení.
Lektor: David Nekola
Jak na aplikace Quizlet a Quizizz
Online aplikace, které oživí náplň vyučovacích hodin!
V případě, že budou žáci tvořit kvízy sami, dochází u nich k rozvoji různých kompetencí, nejen těch digitálních.
Cílem webináře je seznámit se podrobněji s ovládáním těchto aplikací, tvorbou kvízů a s dalšími možnostmi, které nabízejí.
Lektor se zaměřuje také na to, jak tyto aplikace využít ve výuce.
Účastníci obdrží po skončení webináře podpůrné materiály v podobě textových a video návodů.
Součástí webináře je PDF + osvědčení.
Lektor: David Nekola
Jak na aplikace Wordwall a Kahoot
Webinář přináší vhled do aplikací, které oživí náplň vašich hodin. Pro žáky jde o zajímavou možnost procvičování učiva. V případě, že budou žáci tvořit kvízy sami, dochází u nich k rozvoji různých kompetencí, nejen těch digitálních.
Podívejte se na webinář, kde zjistíte:
– ovládání těchto aplikací
– jak tvořit kvízy a další možnostmi, které nabízejí
– jak tyto aplikace využívat ve výuce
Součástí webináře je PDF + osvědčení.
Lektorka: Pavlína Jirkovská
Vliv sluchového vnímání na správné čtení a psaní
Sluchové vnímání není o tom, zda dítě slyší, ale jak sluchem vnímá.
Podívejte se na webinář, kde zjistíte:
– jak je toto vnímání je důležité pro správný rozvoj řeči a později i rozvoj čtení a psaní
– jak sluchové vnímání podpořit a nasměrovat
Součástí webináře je PDF + osvědčení.